lørdag 17. desember 2011

DET ER FOR FA.... MEG IKKE MULIG!!!!

Det plager meg virkelig, og jeg har en ekkel, irriterende og frustrerende følelse etter siste operasjon. Jeg var så lykkelig for at det hadde gått bra, og at det snart skulle bli en ende på dette her..Jeg gikk ut både på Face, bloggen min, og ellers til familie og venner og fortalte at nå var det snart en ende på dette marerittet.... MEN, som før, jeg skulle søren meg ikke ha sagt noe før jeg var hjemme igjen!!
Det er faen meg (unnskyld språket) helt utrolig! Jeg mener ikke sutre og klage på helsevesenet - men akkurat NÅ føler jeg meg berettiget til dette.....Det er nesten ikke til å tro....:::::



VAC - pumpa som ligger over transplantatet rett i såret gikk tett dagen etter operasjonen. Da det ikke virket med en annen pumpe heller bestemte de seg for rett og slett bare klippa av hele slangen og snurra rundt masse bandasje. Etter et døgn (torsdag) begynte det å stinke av foten, og det var skikkelig ekkelt. Jeg krevde å få snakke med legen (overlege som jeg ikke vil nevne navn på). Han kom etter 9 (!!!!!!)  timer og forsikra meg om at alt var som det skulle. Det skulle være tett så ikke bakterier kom til, og svampen skulle ikke av i frykt for at transplantet da kunne henge igjen på svampen. Den ekle lukten bekymra han heller ikke særlig. Det var visstnok normal! Som sykepleier selv vet jeg inderlig godt at et sår som stinker dødt og råttent kjøtt umulig kan være bra!!!!!!Men hva mer kan jeg si når overlegen står og maner over meg at sånn skal det være??
Foten lukta verre og verre.. Heldigvis er det tæl i sjukepleierene her. Så i går (fredag) kom en annen overlege (skal ikke nevne navn her eller, men han er nordlending, kjekk, og èn av de jeg har en smule tillit til her på huset!) Han rev av alle mandasjene i fart, og proklamerte høyt og tydelig at et sår skal IKKE lukte sånn!! Da ble jeg både bekymret og irritert og ikke minst frustrert over hvor innimari stort sprik det tydeligis er i disse overlegenes mening om behandling. Kankje ikke så rart at det har tatt dem 5 måneder og 26 operaSjoner på dette jævla såret!! Takket være den første overlegen og hans formening om at det er helt greit at såret stinker, - blir hele sykdomsforløpet forlenga... og jeg som skulle hjem i morra eller på mandag - det kan jeg se langt etter. Det spøker for jula, - og jeg, jeg har lyst å kverke hele overlegen!!Takk skal du faen meg ha!!

MEN om en liten time får jeg besøk av mamma og Mathilde. LYSPUNKT!! Der er disse lyspunktene som holder meg gående.
Ha en fin helg alle kjente, kjære, venner, familie og alle andre som måtte stoppe innom.
Love u all!
Kari

6 kommentarer:

  1. Kjære Kari!
    Nå har jeg ikke ord som kan beskrive hva jeg føler, når jeg leser bloggen din! Det skulle ikke være mulig å behandle pasienter på den måten, og de skulle i alle fall være "på alerten" når det gjelder deg og foten din!
    Masse lykke til, og kos deg med Martine og mamma!
    Førjulsklem, Heidi

    SvarSlett
  2. Heihei!
    Det høres ikke godt ut, det er virkelig ikke rettferdig for deg! Vi tenker masse på deg og ønsker deg alt godt, håper foten blir bedre snart og at det ordner seg. Gi beskjed til mamma hvis du vil at hun skal be Åse om hjelp. Hils tante Tone og Mathilde! :-)
    Stor klem fra Agnes

    SvarSlett
  3. Høyres heilt vilt ut, dette, Kari. Sympati!! Liv N.

    SvarSlett
  4. Herrregud sier jeg bare. Haper noen av de " store" gjor noe med endringer i helsevesenet. Dette er helt sinnsykt. Syns du takler dette imponerende. Stolt av deg;) haper du får komme hjem til jul, har sendt noe til mathilde og dere;) stor god jul klem og massse god bedring.

    SvarSlett
  5. God bedring Kari:) Tror du skal forlange å komme til et annet sykehus........Klem Lisbeth

    SvarSlett
  6. Huff ,huff ikke bra

    SvarSlett