torsdag 8. desember 2011

Heia Norge....

.. og ikke minst HEIA NORSK helsevesen.... Nå er det ikke meninga å ligge på sykehuset og sutre i ei seng - men siden jeg har skrytt så mye av både personell og avdelinger må jeg få "blåse ut litt"!!! Er vel litt av poenget med bloggen min og kanskje.... et forum jeg kan slenge rundt meg med dumme tanker som ikke burde sies høyt kanskje?? He he..
Altså; det er et par ting som plager meg i dag.... Det første er at jeg ikke har hatt noen visitt i dag, dvs ikke hverken sett eller snakka med noen lege. Det er egentlig litt kjedelig, fordi det i følge sykepleierene står i operasjonsbeskrivelsen fra i går at såret kan være transplantasjons - klart. Men det står ingenting om NÅR?? Og det er det ingen som kan svare på- Også er jeg en kirurgisk pasient som ligger på medisinsk avdeling!! Derfor kommer det ingen leger hit, - en tydeligvis veldig vanlig erfaring for personalet her! Fordi kirurgene går visitt i 8. etasje på ortopedisk avdeling.. Men der er det ikke plass til meg - og etpar andre her på avdelingen- derfor ligger vi på medisinsk sengepost. Da er vi ute av syne til kirurgene - og tydeligvis ute av sinn!!
Det andre er litt mer smertefullt enn førstepunktet - som er mest irriterende... I går når jeg skulle legges i narkosen ble det lekk i veneflonen min. Det vil si at endel av narkosen gikk rett i vevet i hånda i stedet for i årene. Det var egentlig kjempevondt og jeg prøvde si fra. Men oksygenmaska ble holdt hardt på og gjorde det vanskelig å snakke. Og NOE av propofolen gikk tydeligvis i åra for akkurat når det var så vondt at jeg ikke holdt ut - så sovna jeg!! :-)) Men NÅ, over et døgn etter operasjonen sitter jeg her med ei svært så hoven, knall rød og usjarmerende smertefull hånd... Sykepleieren (snille Unni;-) har prøvd å smøre med Ibux uten bemerkelsesverdig bedring. Både hun, jeg og flere her mistenker tromboflebitt... men igjen; her er ingen lege som kan se på hånda mi..... Så jeg får bare sitte her med smertene og håpe på at det ikke utvikler seg.. Det skulle virkelig tatt seg ut; fått en blodpropp nå liksom!!  Som ho sa; "er det ikke det ene så er det det andre - sa jenta og blødde neseblod!!"   :-)))))

2 kommentarer:

  1. Hei Kari :-)

    Det kommer til å gå BRA ! Du har slitt deg gjennom mye, og det finnes et lys i tunellen :-)

    Lykke til videre!

    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Hei Kari. Som jeg alltid har ment og sagt er du et fantastisk menneske. Lykke til og hold ut !!!!

    SvarSlett