søndag 18. desember 2011

Gul, blå og ferdigstukket!!!!!

Det er kanskje ikke så stor sak i det store og det hele..Men for meg føles det som å tråkke over en ny terskel.. De kom fra lab`en i dag tidlig og skulle ta blodprøver av meg. Til og med "overbioingeniør" - stod det på skiltet hennes.. Har ikke sett den tittelen før, men regner med at det betyr at du er hakket bedre enn de vanlige "blodslukerene" ;-) Ei veldig blid, hyggelig og godt voksen dame som sannsynligvis har drevet med dette i like mange år som jeg er gammel.. NESTEN da, he he.. Som jeg har nevnt før har de hatt store problem med årene mine en god stund nå... Jeg er vanskelig å stikke på for jeg er så oppstukket, og veneflonene går tette og subkutant stadig vekk. Derfor bestemte de seg for å legge inn et PICC-line kateter under forige operasjon ( PICC-line er et sentralt venekateter som settes i en større vene, i stedet for veneflonen som er et perifert venekateter og settes i de mindre blodårene. Ikke det engang klarte de.Derfor er jeg både gul og blå og hoven i både hender og armer. Og etter at denne snille overbioingeniøren ikke klarte å få noe blod ut av meg etter etpar forsøk på håndflatene og armene - da ble løsningen foten..
Nå er de altså begynt å stikke på beina!! Som sagt, bare bagateller i det store og hele, men jeg har aldri blitt tatt blodprøve av fra foten før, så det føles merkelig. Hender og armer er oppsukket... nå er det beina sin tur... MEN, opp i alt. Hatt besøk av Mathilde og mamma. Godt å endelig ha mamma her.. Det ble litt trangt med oss alle tre her i senga... Men her er hvertfall vesla i mammas seng----KOS!!!!!!!!!!!!!!
ENJOY...



3 kommentarer:

  1. Koselig å få besøk av ei flott jente som Mathilde. Ønsker deg forsatt god bedring!
    Hilsen viviann - mor til Kristian

    SvarSlett
  2. Så fine bilder tante kommer en tur i morra:-)

    Hilsen Eivind

    SvarSlett
  3. Takk for det Viviann, og Eivind; Gledermeg til vi sees i morra. Tante er veldig glad i deg <3

    SvarSlett