tirsdag 6. desember 2011

"What dosn`t kill you....

... makes you stronger".... heter det. Eller som det heter på godt norsk; det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere... Ja, hva ska l man si???? Jeg er ganske sikker på at jeg må ha blitt veldig sterk etterhvert - for denne foten holder virkelig på å ta livet av meg. Men siden den altså enda ikke har gjort det - må den ha gjort meg sterkere...??  
Måtte tilbake til sykehuset på søndag pga store smerter i foten. Da bar det rett inn igjen - og etter et par timer lå jeg igjen under kniven. Nå er VAC - pumpa på igjen - og der blir den etpar uker før en eventuell ny transplantasjon. Så er jeg altså på sykehuset igjen. Med store smerter. Og en smule ensom og fortvila.
MEN; det er nå bare et sår. Tross alt!! Jeg ser noen veldig syke mennesker her på huset.. Mye smerte. Mye sorg og mye fortvilelse.. Langt utover min fot og mitt sår. Det setter mye i perspektiv.
I morra bærer det avgårde til nytt VAC-skift. 24 narkosen på litt over 4 mnd. Det kjennes på kroppen. Har blitt fortalt mange ganger i det siste at jeg har litt av en tolmodighet. Det har jeg egentlig ikke! Men har jeg noe valg? Hadde jeg visst hva som venta meg den dagen jeg kom opp fra rødehavet etter et fantastisk dykk - med ett lite risp på foten - hadde jeg sikkert sett mørkt på det... Men nå - etter hele denne tiden og alle disse operasjonene kan det vel strengt tatt bare gå en vei. Det MÅ være en ende snart på dette...Og tross alt; det er bare et sår. Jeg overlever! Det er ikke alle forunt på dette huset.
"En god latter forlenger livet" - heter det i et annet ordtak. I så fall kommer jeg til å bli fryktelig gammel... For mitt oppi alt det kjiipe finnes det alltid lyspunkt. Som når Mathilde skriver små lapper som det står; God jul mamma. Jeg elsker deg mere enn du tror - på. Jeg og vesla fikk akkurat to flotte dager sammen før jeg måtte tilbake på sykehuset. Men på alle de timene hadde vi mye kos og morro. OG latter! Jeg har ledd mye i mitt liv!! Jeg kommer til å bli 150 år!!!

Ærlig talt - så finnes det jo verre ting her i livet enn et idiotisk sår.... Som å miste en venn for eksempel!.. DET er verre....

5 kommentarer:

  1. Det er jammen godt at man ikke vet hva som venter, alltid. Og så er det godt at du tross alt har overskudd til å se etter lyspunktene.

    Masse lykke til, god bedring!

    SvarSlett
  2. Kjære, kjære deg. Det er helt forferdelig dette her. Man kan alltid sammenligne seg selv med andre som har det verre, men man lever tross alt sitt liv. Og det er lov å være lei. Sliten. Sint. Oppgitt. Men jeg er så glad du ler og tenker positivt- oGSÅ. Du er god du, Kari. Og dette skal gå bra, snart snart! Tenker på deg, og sender den aller største klemmen!!!

    SvarSlett
  3. Takk takk begge to... Er så hyggelig med hilsener.. det lyser opp hverdagen.. <3

    SvarSlett
  4. Hei Kari min! Synes du er virkelig tapper jeg!! Jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon, men du er virkelig bra Kari!! Prøvde å hilse på på tirsdag men du lille Fuglen var fløyet da ;) kommer onsdag igjen. Blir 1x uka frem til februar vi må da klare å hilse på hverandre da!! Store klemmer til deg fra meg! Glad i deg!! ;D

    SvarSlett
  5. kjære Kari. Hallo, hva må ikke du igjennom!!! Synes det siste du skrev i bloggen var så bra. Dette kommer til å gjøre deg sterkere :-)keep up the good work. Kommer innom deg i dag. Gleder meg til å se deg. :-) Varm klem

    SvarSlett