fredag 9. desember 2011

Jeg er fantastisk...

... ble jeg fortalt i dag...
I går hadde jeg mye å klage over... I dag er dagen for å se på det fra den andre sida... Dagen begynte fantastisk med at et innlegg jeg hadde skrevet kom på trykk i avisa. Der hadde jeg skrytt av 8. etasje på sykehuset jeg ligger - for jeg mener de virkelig har gjort en bra jobb. Jeg gikk ned fra 9. til 8. for å hilse på de, og der venta det smilende ansikt, fornøyde og glade personale, mange smil og mange klemmer og mange fine ord... til meg.. Jeg hadde gjort dem glade.. Det gjorde meg glad... Så fikk jeg besøk.. av bestisen min som kom med kaffe og masse kos til meg...
Så fikk jeg vite at det blir transplantasjon i morra :-) Jippi.... Og så fikk jeg perm noen timer. Akkurat lang nok tid til å vente på drosje en time, hjem å rydde unna litt, pakke inn litt gaver, vaske noen klær, kjøpe kattemat, sende avgårde noen julegaver, og ligge 1 time i et varmt bad før en kald dusj (med foten i plastutenfor altså.:-)...På butikken tok det lenger tid enn jeg hadde tenkt..der traff jeg mange kjente som ville vite hvordan det gikk.. Smilende mennesker som har fulgt meg på FB og blogg gjennom dette. Mange ønsker om god bedring og lykke til i morra.... Når jeg kommer tilbake til datamaskina mi ligger det mange hilsener og lykkeønskninger på Face.. Det er så mange som bryr seg. SÅ heldig jeg er!!
Jeg er flytta fra 9. til 8. nå. Da er jeg kirurgisk pasient på kirurgisk avdeling... Kanskje legene finner meg kjappere da;-) Jeg ligger på enerom... MED tv... og jeg har data.. Jeg følger med på Idol samtidig som jeg ser håndball fra Brasil på Sumo. Rommet er rent, senga er ikke så værst og personale flotte.... Jeg har det egentlig ikke så værst!! Jeg har det hundre tusen ganger bedre enn halve jordas befolkning.... Hva har jeg å klage på egentlig? Noen fortalte meg i dag at jeg er fantastisk....En annen kaller meg solgull, vakre månestråle, hjertevenn og gullfivel ( u know who u are ;-) ...Og når jeg kom tilbake til avdelingen, med nytt rom og ny seng.. Der står en liten gavepose på puta mi, med godteri oppi, og teksten: "Velkommen til 8A, god helg Kari. Litt godteri til deg og vesla når hun kommer på besøk".... TAKK..Er jeg ikke heldig??
Jeg ER heldig!!

4 kommentarer:

  1. Lykke til Kari! Så koselig du skriver, kjekt at du kan se det positivet selv om du sikkert har det tøfft også.
    Hilsen Synnøve (mammaen til Heidi)

    SvarSlett
  2. Lykke til Kari...kjekt å lese bloggen din og følge med...håper alt ordner seg til slutt, det gjør jo det med snille jenter seier dei ;)
    Klemmer frå Dagny Lill...

    SvarSlett
  3. så sant så sant. du er fantastisk :)

    SvarSlett